26.07.2021

ASOS biedt Nederlandse consumenten de optie om achteraf te betalen met AfterPay

Amsterdam - 26 juli 2021 - Online fashion retailer ASOS biedt vanaf 1 juli 2021 ook Nederlandse consumenten de mogelijkheid om achteraf te betalen met AfterPay. ASOS werkt al sinds eind 2020 samen met AfterPay in Duitsland en Oostenrijk. Deze succesvolle samenwerking wordt nu dus ook uitgebreid naar Nederland. In ons land gebruiken ruim zes miljoen consumenten regelmatig AfterPay als betaalmethode.

Brent Hobson, Head of SVM & Payment Platforms bij ASOS: “We willen onze modebewuste klanten van rond de twintig jaar de beste winkelervaring bieden en we weten dat keuzemogelijkheden heel belangrijk zijn voor hen. Met AfterPay bieden we onze Nederlandse klanten flexibiliteit; zij kunnen nu kiezen voor een extra veilige manier om te winkelen en te betalen.”

Doordat consumenten met AfterPay de keuze hebben om achteraf te betalen, kunnen ze het moment van aankoop scheiden van het betaalmoment. Daarmee biedt ASOS de consumenten een veilige transactiemogelijkheid en vergroot de fashion retailer het vertrouwen. Dit zijn de twee belangrijkste en, steeds vaker doorslaggevende, aspecten bij het online shoppen.

Populariteit achteraf betalen groeit
Buy Now Pay Later (BNPL) behoort tot de populairste betaalmethodes onder Europese consumenten. Ook wereldwijd neemt de populariteit van BNPL snel toe. Volgens AfterPay’s afdeling voor continue consumentenonderzoek, AfterPay Insights heeft meer dan 48 procent van de shoppers in Nederland behoefte aan BNPL-services. En dat aantal neemt steeds verder toe: het is de verwachting dat in 2025, 30 procent van de Europese e-commerce-betalingen verloopt via BNPL. Dat is een stijging van 92 procent ten opzichte van 2019. De COVID-19-pandemie, waarin meer Nederlandse consumenten online zijn gaan winkelen, heeft geleid tot een nog grotere consumentenbehoefte aan achteraf betalen. Met BNPL hoeven consumenten alleen te betalen voor producten die ze besluiten te houden. Dat vergroot het vertrouwen en de veiligheid van het aankoopproces. Daarnaast vermindert het de financiële last voor consumenten.

Samenwerking draagt bij aan brand experience
Door de samenwerking met AfterPay kan ASOS nog beter tegemoetkomen aan de wensen van zijn doelgroep van modeliefhebbers rond de twintig. Daarnaast hebben jongere consumenten een voorkeur voor BNPL omdat deze betaalmethode gebruiksvriendelijk en voordelig is. “We willen webshops altijd optimaal ondersteunen om hun business zo efficiënt mogelijk te runnen. We zijn blij dat we deze services kunnen bieden aan ASOS, één van de meest bekende online retailers met wereldwijd bekende merken”, zegt Johan Rönnerman, Executive Vice President van AfterPay. “ASOS en AfterPay delen de visie dat een goede brand experience heel belangrijk is. Het doet ons goed dat we ASOS en zijn klanten precies kunnen bieden waar zij behoefte aan hebben.

Over ASOS
ASOS is een online retailer die zich richt op wereldwijde modeliefhebbers van rond de twintig jaar oud. ASOS wil deze consumenten het vertrouwen geven dat ze kunnen zijn wie ze willen zijn. In de veelgebruikte ASOS-app en -webshop, die beschikbaar zijn in tien talen en 200 landen, kunnen ASOS-klanten kiezen uit 85.000 producten. Deze zijn afkomstig van 850 wereldwijde en lokale merken en bevatten een aanbod van in-house labels zoals ASOS Design, ASOS Edition, ASOS 4505, ASOS Luxe, As You, Collusion, Reclaimed Vintage, Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT. ASOS wil alle klanten voorzien van een vlotte, gestroomlijnde shopervaring met steeds meer, verschillende betaalmethoden en honderden manieren om hun aankoop te laten afleveren en retourneren. Zo biedt ASOS onder meer Next-Day en Same-Day Delivery vanuit distributiecentra in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Duitsland. Dankzij de keuze voor AfterPay profiteren klanten van ASOS nu ook van extra flexibele en veilige betaalmethoden.