21.01.2018

Tar storeslem i media og teknologi

Schibsted gir Arvato ansvaret for konsernets fakturerings- og innkrevingsoppgaver. Fra før er medie- og teknologiselskapene Telenor, Amedia og Cappelen Damm på kundelisten. Nå åpner Arvato kontor i Sandefjord for å styrke innovasjonsarbeidet overfor bransjen.

- Vi er selvsagt både stolte og takknemlige for at nok en stor og krevende kunde innen media velger Arvato, sier adm. direktør Karl Otto Aam i Arvato.

Kontrakten omfatter hele “order-to-cash-prosessen” i Schibsteds selskaper i Norge. Leveransene inkluderer fakturadistribusjon, betalingsadministrasjon og inkassotjenester. Arvato vil også dekke kundehenvendelser for faktura- og betalingsspørsmål for alle selskaper, bortsett fra Schibsteds abonnementskunder.

Effektivisering og innovasjon

Schibsted var på jakt etter en partner som kan effektivisere betalingsprosessene og forbedre likviditeten samtidig som kundetilfredsheten står i sentrum. Arvato ble valgt på grunn av fokuset på digitalisering, teknologi og innovasjonsevne, og ikke minst at de har gode referanser.
- Vi er overbevist om at Arvato blir en god partner som hjelper Schibsted til å møte sine kunder med smarte produkter og tjenester. Den mest spennende delen av samarbeidet blir hvordan vi kan skape nye digitale løsninger gjennom datadrevet utvikling og business intelligence knyttet til deres kunder i hele Norge, sier Aam.

Schibsted-selskapene i Norge har en betydelig kundemasse, ikke minst innenfor abonnement. Konsernet får blant annet daglig oppdatering på faktura og betalingsflyt for hele konsernet i løsningen som er utviklet sammen med Arvato.

FinTech som eksporteres

Arvatos “innovasjonsmaskin” er deres finans-tekniske-business intelligence avdeling i Oslo, som har blitt med gjennom oppkjøpene av Gothia Financial Group og - før det - Aktiv Kapital. I dag er dette miljøet langt større med avdelinger i flere ulike land.

- Arvato er en totalleverandør med ulike produkter og tjenester i hele verdikjeden, hvor vi har strategisk fokus på produktutvikling, teknologi og innovasjon. Faktura- og betalingsløsningen AfterPay, er et strategisk satsningsområde fremover.

-Våre systemer og tjenester eksporteres utover Norge sine grenser og vår teknologi benyttes i Arvatos globale virksomhet, som har mer enn 10.000 kunder og virksomhet i over 22 land. Det inspirerer, forteller Aam.

Fant du ikke det du lette etter? Send oss en henvendelse. Vi tar kontakt med deg så raskt vi har anledning.
Dette feltet er påkrevd.
Det oppstod en feil under henting av captcha-bilde

Jeg har lest, og godtar personvernerklæringen.