06.11.2018

Arvato och Billogram har i dagarna signerat ett samarbetsavtal där Arvato blir ny partner till Billogram gällande kravhantering. Parterna har som gemensamt mål utveckla lösningar som förbättrar kundupplevelsen i samband med betalningar.

Billogram är betallösningen för företag med återkommande betalningar och en önskan om ett ökat kundengagemang. När de letade efter en ny samarbetspartner så var det viktigt att den nya partnern skulle ha samma strategiska tillväxtområden och fokus på samma branschsegment.

”Vi har samarbetat med olika partners för kravhantering, men nu har vi valt att ta steget och jobba med Arvato. Tillsammans med dem kan vi erbjuda våra kunder en standardiserad och skalbar lösning för stora och komplexa verksamheter och branscher. Vi ser fram emot att arbeta med Arvato som en partner för Billograms fortsatta tillväxtresa”, säger Tim Öhman Cirillo, COO på Billogram.

”Vi är mycket glada över att Billogram valt oss samarbetspartner, och att vi tillsammans med dem kommer att kunna utveckla våra kravhanteringslösningar som inte enbart Billograms kunder kommer få nytta av, utan även alla våra kunder och även våra speciallösningar för tex energi och telco. Det blir en win-win-win helt enkelt”, säger Lars Argelius, Director Sales & Marketing på Arvato.

Samarbetet innebär en attraktiv affärsmodell som möjliggör tillväxt och lönsamhet för båda parter.

Vad gör du om kunden inte betalar? Läs mer om våra inkassotjänster nedan.

Hur kan vi hjälpa dig?
Vi hjälper dig gärna!
Här hittar du alla e-mailadresser, telefonnummer, länkar till betalportaler etc. Vi hjälper dig med alla dina frågor angående dina betalningar!