19.03.2020

Arvato Financial Solutions beredskap för Coronaviruset

Till våra kunder och partners,

Vi hoppas att alla mår bra och håller sig friska i denna nya utmanande situation som råder i Sverige och världen. Vi följer givetvis utvecklingen av Coronaviruset (Sars-CoV-2) noggrant och genomförde redan i ett tidigt skede flera nödvändiga åtgärder i syfte att upprätthålla vår verksamhet. Vi fortsätter att vara en stabil partner när det gäller finansiella tjänster, så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet.

Vår högsta prioritet på Arvato Financial Solutions är att fortsätta se till att ni får den bästa servicen, samtidigt som vi tar hand om våra egna anställda. Trots att många av oss nu arbetar hemifrån är vi tillgängliga för våra kunder och partners precis som vanligt. Vi har som mål att bibehålla våra vanliga öppettider, och i nuläget ser vi heller inte att denna nya situation har påverkat våra svarstider. Vi upprätthåller våra normala rutiner och processer under de nya förutsättningar som råder.

Självfallet följer vi de lokala rekommendationerna från WHO och Folkhälsomyndigheten. Vår specialinrättade Corona task-force och företagsledning ser ständigt över vår kontinuitetsplan och uppdaterar den i led med händelseutvecklingen.

Om du har några frågor kommer dina etablerade kontaktpersoner på Arvato Financial Solutions och jag gärna att svara på dem.

Stort tack för förtroendet.

Dennis Blennskog

Senior Vice President Collection and Financial Services
Arvato Financial Solutions, Finland och Sweden

Vänligen kontakta främst din egen kontaktperson på Arvato eller email till: info.se@arvato.com Telefon vxl: 0340 – 66 44 00