07.04.2022

Jan Altersten tar plats i Bertelsmanns koncernledningskommitté

Jan Altersten, CEO Arvato Financial Solutions, tar plats i ägarbolaget Bertelsmanns koncernledningskommitté (Bertelsmann General Management Committee) den 1 juni i år. Koncernledningskommittén stöttar och ger råd till styrelsen i viktiga frågor om företagsstrategi och utveckling.

- Jag ser fram emot att samarbeta ännu närmare med Bertelsmanns koncernledning när Arvato Financial Solutions nu går in i nästa intensiva fas av vår digitala transformation. Tillsammans med våra olika systerbolag som är ledande inom musik, media, e-learning och logistik finns enorma möjligheter till värdeskapande för konsumenter och företag när vi utvecklar våra finansiella produkter för framtidens behov, säger han.

Jan Altersten påbörjade sin karriär inom Arvato Financial Solutions som Chief Commercial Officer Nordics år 2013. Ett år senare befordrades han till VD för den Nordiska verksamheten och tog plats i Arvato Financial Solutions globala ledningsgrupp. Han tillträdde som CEO för Arvato Financial Solutions i januari 2021.

Bertelsmanns CEO Thomas Rabe säger i en kommentar:

- Jag välkomnar varmt Jan Altersten till Bertelsmanns koncernledningskommitté och ser fram emot att arbeta ännu mer intensivt tillsammans. I sina ledarroller på Arvato Financial Solutions har han drivit frågor som internationalisering och digitalisering och kraftigt expanderat vårt produktområde Buy Now Pay Later. Koncernledningskommittén ser fram emot den drivkraft han nu kommer att bidra med till detta strategiskt viktiga organ.

Läs mer om vårt moderbolag Bertelsmann här.

Nyhetsbrev från Arvato Financial Solutions

Med Arvatos nyhetsbrev vill vi dela vår erfarenhet och kunskap med dig. Våra artiklar, e-books, event och blogginlägg informerar om marknadstrender och teknologi. Vi hoppas att de ger dig värdefulla insikter som bidrar till att hjälpa dig genom alla utmaningar.

Hur kan vi hjälpa dig?
Vi hjälper dig gärna!
Här hittar du alla e-mailadresser, telefonnummer, länkar till betalportaler etc. Vi hjälper dig med alla dina frågor angående dina betalningar!